مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

رژیم غذایی برنج

رژیم غذایی برنج

علی‌ رغم اسمش، این رژیم درباره‌ ی برنج نیست. این رژیم از سال ۱۹۳۹ وجود داشته است و زمانی که راه‌ حل رژیم غذایی برنج منتشر گردید، موج تازه‌ای از محبوبیت را پیدا کرد. شما بر طبق این برنامه توسط کاهش مصرف کالری، سدیم، چربی، قند و پروتئین وزن کم می‌کنید که بدون دادن حس گرسنگی به شما، بدنتان را سم‌ زدایی و پاک‌ سازی می‌ کند.این برنامه دارای سه فاز است و فاز اول خوردن روزانه فقط ۸۰۰ کالری را مجاز می‌ داند. میزان کالری به تدریج به ۱۲۰۰ در هر روز می‌رسد.

 

سطح تلاش: بالا

شما یک باره در حال کاهش میزان کالری، چربی و قند مصرفی خود هستید. رژیم غذایی برنج شروع خود را به عنوان روشی برای کمک به بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا شروع کرد. اگر شما از رژیمی پیروی می‌ کنید که کالری بسیار کمی به میزان ۱۲۰۰ کالری یا کمتر دارد، باید تحت نظر یک متخصص سلامتی قرار بگیرید.محدودیت‌ها: تمام گروه‌های غذایی به طور منصفانه‌ ای در این رژیم قرار دارند اما اندازه‌ ی وعده‌های غذایی شمرده می‌ شود. غذاهای سرشار از فیبر مانند میوه‌ها، سبزی‌ها، حبوبات و غلات به شما در احساس سیری کمک می‌ کنند.مواد غذایی که در این رژیم وجود دارند کلسیم و ویتامین D کافی را برایتان تأمین نمی‌ کنند بنابراین شما نیاز به مصرف مکمل‌ها دارید. همچنین، این برنامه میزان پروتئین کمتری نسبت به آنچه برای افراد سالم توصیه می‌ شود را برای شما فراهم می‌ کند. اگر شما دارای شرایط پزشکی خاصی هستید، وضعیت خود را پیش از آغاز این رژیم با پزشکتان چک کنید.

پخت‌ وپز و خرید: مواد غذایی توصیه شده هزینه‌ بردار نیستند و در هر فروشگاه مواد غذایی وجود دارند؛ اما دستورالعمل‌هایی که در راه‌ حل رژیم غذایی و خرید برنج گنجانده شده است، نیازمند صرف زمان برای آماده‌ سازی و پختن هستند.اما مصرف برنج ایرانی به دلیل ارگانیک بودنش بیشتر میتواند به سلامت کمک کند.

نکات دیگری که باید بدانید

رژیم غذایی برنج راه خود را به عنوان روشی برای درمان دیابت و فشارخون بالا آغاز نموده است. محدودیت‌های موجود بر روی سدیم می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند و کم‌ چربی بودن این رژیم می‌ تواند به کاهش کلسترول بالا کمک کند.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.