مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

سیستم روشنایی هوشمند چیست؟

ایده ی داشتن یک خانه هوشمند به قرن ها پیش بر می گردد. به طوریکه می توان گفت بشر از زمانی که پا به این دنیا گذاشته، به فکر یک زندگی راحت بوده. او برای این راحتی تلاش های زیادی انجام داد تا اینکه گوشی هوشمند را اختراع کرد.از آن پس، دنیا در حال تحولات شگرفی است که خودمان هم از شنیدنشان انگشت به دهان می مانیم.

فناوری خانه هوشمند یا هوشمند سازی ساختمان ،راحتی، آسودگی خاطر و بهره وری انرژی را از طریق کنترل لوازم با یک برنامه ی هوشمند در گوشی هوشمند یا سایر دستگاه های قابل اتصال به اینترنت برای صاحبین مشاغل و یا اهالی خانه به ارمغان می آورد.

به این طریق که داده های مصرف مشتری بین لوازم منزل به اشتراک گذاشته شده و کارها به دلخواه مشتری بصورت خودکار درمی آیند.

سیستم روشنایی هوشمند 

 

علاوه بر قابلیت کنترل از راه دور و برنامه پذیری، سیستم روشنایی هوشمند می تواند تشخیص دهد که اهالی خانه در اتاق دیگری هستند و نور را به میزان لازم تنظیم کند.

بعلاوه، لامپ های هوشمند توانایی آن را دارند تا خود را متناسب با روشنایی روز تنظیم نمایند.

شما میتوانید با گرفتن مشاوره هوشمند سازی هر چه سریع تر این کار را انجام دهید.

ترموستات های هوشمند

 

ترموستات هوشمند به صاحب خانه این امکان را می دهد تا از راه دور دمای اتاق را کنترل کند.

این دستگاه ها رفتارهای صاحب خانه را یاد می گیرند. یعنی سرمایی یا گرمایی بودن شما را به خاطر می سپارند و بطور خودکار تنظیمات را تغییر می دهند تا بیشترین راحتی و کارآیی را برای ساکنین فراهم کنند.

ترموستات های هوشمند همچنین می توانند میزان مصرف انرژی را گزارش دهند و به کاربران یادآوری کنند که زمان تعویض فیلترها فرا رسیده است.

قفل های هوشمند

 

با استفاده از قفل های هوشمند و درب بازکن های اتوماتیک می توان درب را باز یا بسته کرد. علاوه بر این با قفل های هوشمند امکان باز و بسته کردن درب از راه دور وجود دارد. به عبارت دیگر می توان گفت هنگامی که شما در خانه حضور ندارید می توانید از راه دور درب را برای افرادی که پشت در مانده اند باز کنید.

این قفل ها مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت و کارت RFID، صفحه کلید تاچ جهت باز کردن از طریق پسورد و کلید مکانیکی می باشد.

بر این اساس شما می توانید هر فردی که وارد می شود را شناسایی کنید. علاوه بر این می توانید به افراد خاصی حق ورود بدهید.

این محصول برای منازل، هتل ها، ویلا ها، ادارات، دیتا سنتر ها و … مناسب می باشد.

 

طول دوره ی درمان ارتودنسی متحرک

طول دوره ی درمان ارتودنسی متحرک

 

در حالت کلی طول دوره ی درمان به وسیله ی ارتودنسی متحرک از ارتودنسی ثابت کوتاه تر است به طور معمول ۶ ماه زمان برای نتیجه گیری از ارتودنسی متحرک نیاز است اما زمان دقیق آن با توجه به پیچیدگی درمان توسط  متخصص ارتودنسی تعیین می شود.در بعضی موارد ارتودنسی متحرک در ادامه ی ارتودنسی ثابت استفاده می شود.مدت زمانی که برای درمان شما نیاز است در اولین ملاقات برایتان تخمین زده می شود.

پس از اینکه دوره ی درمانی شما به وسیله ی ارتودنسی ثابت به اتمام رسید و متخصص ارتودنسی براکت ها را از روی دندان های شما برداشت. برای اینکه دندان هایتان در محل جدیدشان ثابت بمانند نیاز به ارتودنسی متحرک می باشد.در ابتدا ممکن است نیاز باشد که از ارتودنسی متحرک به صورت تمام وقت استفاده کنید اما همان طور که تثبیت دندان هایتان در محل جدیدشان بیشتر می شوند ، مدت زمان استفاده ی شما از نگهدارنده های متحرک کاهش می یابد.

تجربه درمان به وسیله ی ارتودنسی متحرک چگونه است ؟

 

در ابتدای کار ، پس از اینکه تنظیمات اولیه انجام می شود و نگهدارنده ها در محل خود قرار می گیرد ممکن است کمی احساس ناراحتی داشته باشید .این مقدار ناراحتی در ابتدای درمان طبیعی است و پس از مدت کوتاهی از بین می رود.استفاده از مسکن های خفیف می تواند در کاهش ناراحتی اثر بخش باشد.

دستیابی به بهترین نتایج به وسیله ی ارتودنسی متحرک

 

پی گیری کردن قرار ملاقات ها با دکترتان و به کار بردن توصیه هایی که در هر جلسه به شما گفته می شود و در نهایت مراقبت ویژه از بهداشت دهان و دندانتان در طول دوره ی درمان می تواند در رسیدن به بهترین نتایج به شما کمک کند.

همچنین بهترین نتایج نیز میتواند پیش بهترین متخصص ارتودنسی در تهران صورت بگیرد خیلی از افراد هستند که میتوانند ارتودنسی را انجام دهند ولی متخصصی که بتواند آن را به بهترین نحو انجام دهد کم است که ما به شما دکتر درویش پور را پیشهاد میکنیم.

 

فرق لمینت با کامپوزیت چیست؟

یکی از معضلاتی که افراد به دنبال آن هستند تا آن را بر طرف کنند و بتوانند چهره ای زیبا تر داشته باشند ، زیبایی و یا ترمیم دندان هاست که میتواند در چهره و لبختد ما تاثیر به سزایی داشته باشد و همچنین در شان و شخصیت اجتماعی ماهم تاثیر زیادی بگذارد پس به همین خاطر زیبایی و تریم دندان ها چه در ایران و چه در دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده تا افراد برای زیبایی لبخند هم به این موضوع روی بیاورند من در این پست به چند مدل از روش های زیبایی و ترمیم دندان ها اشاره میکنم که میتوانید به یک کلینیک ارتودنسی مراجعه کرده و همه این کار ها را انجام دهید.

لمینت دندان

یکی از روش های زیبایی برای دهان و دندان ، لمینت دندان است این پوسته ی نازکی هست که بر اساس نیاز هر شخص طراحی شده و در ساخت آن ها از مواد رنگ دندان استفاده می شود. این پوسته ها روی سطح جلویی دندان ها نصب می شوند و رنگ، شکل، اندازه و طول دندان را تغییر می دهند و ظاهری زیبا را برای دندان هایتان به ارمغان می آورند همچنین هزینه لمینت دندان بسته به کاری که انجام میدهند متفاوت است.

کامپوزیت دندان

امروزه با مواد کامپوزیت می توان لبخندی زیبا آفرید که هم ساختار دندان حفظ می شود و هم می تواند ماندگاری بالایی داشته باشد. علاوه بر این قیمت ونیر کامپوزیت دندان نسبت به سایر ونیر ها به صرفه تر است.

در ونیر کامپوزیت ها، ماده ی رزین به طور مستقیم و به صورت لایه لایه روی دندان فرد قرار می گیرد و در همان جا توسط دندان پزشک شکل دلخواه می گیرد. از ونیر کامپوزیت برای اصلاح شکستگی و یا تغییر رنگ دندان طبیعی استفاده می شود. همچنین از این ونیر ها برای اصلاح ناهماهنگی های جزئی دندان ها استفاده می شود و به دندان ظاهری مرتب و هماهنگ می دهد.

 

راهکار هایی برای زیباتر شدن دندان ها

ایمپلنت دندان

ایمپلنت ها برای جایگزینی دندان هایی که به علت پوسیدگی دندان یا ضربه از دست رفته اند، طراحی شده اند. ایمپلنت دندان شامل یک بخش پیچی تیتیانیومی است که دندانپزشک آن را درون فک قرار می دهد تا جایگزینی برای دندان از دست رفته باشد. وی سپس روکش پروتزی (قسمت قابل مشاهده ی دندان) روی بخش تیتانیومی نصب می کند. این روکش دقیقا عملکرد دندان طبیعی را دارد.

در حقیقت، ایمپلنت های دندان ظاهر و حسی شبیه دندان طبیعی را دارند. حتی ممکن است به مرور زمان فراموش کنید که دندان ایمپلنت شده، جزء دندان های طبیعی تان نمی باشد. از آنجایی که دندان ایمپلنت شده، در میان باقی دندان ها به خوبی استتار می شود (دقیقا به رنگ سایر دندان ها درمی آید) هیچ کس دیگری نیز نمی تواند آن را تشخیص دهد.

 

روکش دندان

 

روکش دندان گزینه ی مناسبی برای بیمارانی است که دندان هایشان دچار خرابی و آسیب دیدگی های شدید شده است چرا که نه تنها ساختار دندان طبیعی را به شما باز می گرداند بلکه عملکرد زیبایی دندان را نیز بالا برده و لبخندتان را زیباتر می کند. در صورتی که یکی از شرایط زیر را داشته باشید، پزشک به شما روکش دندان را پیشنهاد می کند.

  • داشتن دندان های زرد و تغییر رنگ داده.(بیشتر بدانید دربارهروش های سفید کردن دندان)
  • در صورتی که دندانتان لق شده، ترک خورده و یا شکسته است.
  • اگر عاداتی مثل دندان قروچه دارید و یا نمی توانید غذا را به راحتی بجوید و یا فک بالا و پایین به درستی روی هم قرار نمی گیرند.
  • در صورتی که به تازگی درمان ریشه دندان یا روت کانال کرده اید و یا اگر پرکردگی بزرگی روی دندانتان دارید می توانید از روکش برای حفظ دندان طبیعی تان استفاده کنید.
  • در صورتی که بر اثر سانحه و یا بیماری ها لثوی دندان تان را از دست دهید، روکش به همراه ایمپلنت می تواند راه حل مناسبی برای درمان باشد.

 

حتی خیلی از افراد که دندان های اصلی خود را از دست داده اند به فکر این موضوع هستند تا به سمت کاشت دندان روی بیاورند تا به زیبایی صورت و لبخند خود کمک کنند.

 

زیبایی دندان ها

زیبایی دندان ها

امروزه افراد برای زیبا تر شدن دندان های خود زیاد به کلینیک ارتودنسی مختلف میروند تا بتوانند به زیبایی خود اضافه کنند.

 

روکش دندان از مشهورترین ترمیم های دندان است که برای محصور کردن دندان خرابی استفاده می شود که دیگر برای اصلاح آن دیر شده است. به طور مثال برای درمان دندان هایی که دچار پوسیدگی شدید شده اند و نمی توان با استفاده ازروش های قدیمی مثل پرکردن، آنها را نجات داد از روکش دندان استفاده می شود. همچنین برای از بین بردن عفونت و درد دندان پس از درمان های ریشه دندان (روت کانال) از روکش استفاده می شود. باید بدانید که دندان روکش شده ممکن است تا همیشه عملکرد خود را نداشته باشد. البته این امکان نیز وجود دارد که پوسیدگی دندان  از بین برود و کل ساختار دندان بهبود پیدا کند.

در اینگونه شرایط انتخاب روکش دندان کاملا اختیاری است. روکش ها، دندان آسیب دیده را پوشش می دهند و با این کار از ساختار دندان حمایت و حفاظت می کنند. آنها به دلیل محصور و ایزوله کردن دندان، احتمال پوسیدگی و کرم خوردگی را تقریبا به صفر می رسانند و این به معنای افزایش طول عمر دندان آسیب دیده می باشد.

در واقع لمینت دندان پوسته ی نازک سرامیکی هست که بر روی سطح دندانهای قدامی سالم تنهابرای افزایش زیبایی چسبانده میشود، اما ایمپلنت دندان در واقع کاشت دندان مصنوعی به جای یک دندان کشیده شده هست، در مورد قیمت درطرح درمانى که به شکل تخصصى ارائه می شود، نکات و ریزه کاری هاى زیادى دخیل هستند که موارد مختلف رو کاملاً از هم متفاوت مى کند