مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

لوگو موشن چیست و چرا یک برند به آن نیاز دارد؟

 

لوگو در واقع هویت یک برند است که شخصیت یک شرکت یا یک محصول را نشان می‌دهد. این نماد نقش مهمی در استراتژی برندسازی ایفا می‌کند. یک لوگوی قوی ارتباط موثری را با مخاطب هدف به وجود می‌آورد. لوگو موشن (Logo Motion) اصولی، در معرفی کسب و کارها به دیگران نقش اساسی دارد. بنابراین بسیاری از شرکت‌ ها تمایل به استفاده از لوگوهای متحرک و ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطبان خود دارند.

در مقاله پیش‌ رو شما اطلاعات مفیدی درباره این زیرشاخه موشن گرافیک و اینکه چرا هر برندی به لوگوی متحرک نیاز دارد، مطرح شده است.

لوگو موشن را بیشتر بشناسید

عصر طراحی گرافیک استاتیک و متمرکز بر صنعت چاپ گذشته است. فناوری‌های مدرن هوای تازه‌ای را به دنیای طراحی لوگو آورده‌اند. با پیشرفت تکنولوژی متخصصان طراحی تصمیم گرفتند که کمی حرکت به نام‌های تجاری اضافه کنند.

Logo Motion با نام های دیگری مانند لوگو اینترو (Logo intro) و آرم استیشن (station logo) نیز شناخته می‌شود. این لوگوها در واقع فایل‌ های ویدیویی هستند که لوگو با استفاده از صوت و آیکون‌های گرافیکی به کمک نرم افزار AfterEffect به صورت متحرک در می‌آید. سطح حرکات از ساده تا ارائه کامل یک ویدیوی کوتاه متفاوت است. یک شرکت و طراحان با توجه به اهداف تجاری و همچنین نوع کاراکتری که می‌خواهند به مشتریان خود نشان دهند، نوع، سطح و مدت زمان انیمیشن را انتخاب می‌کنند.

اگر طراحان گرافیک، لوگو موشن را به درستی طراحی کنند، تصویر برند موثری را در ذهن مخاطبان به وجود می‌آورند. لوگوی متحرک در موفقیت استراتژی‌ های بازاریابی موثر است.

امروزه طراحان بسیاری به این رشته علاقه دارند و در آن به فعالیت مشغول هستند. ابزارهای زیادی که به ایجاد لوگوهای متحرک کمک می‌ کنند در دسترس همگان قرار دارند. همچنین کار کردن با این ابزارها بسیار آسان است. هر چقدر ابزارهای حرفه‌ای‌ تری را در این زمینه به کار ببرید، تاثیرگذاری لوگوی ایجاد شده بر مخاطب بیشتر است.

Logo Motion چند نوع دارد؟

این فایل‌های ویدیویی در انواع، اندازه‌ها و فرمت‌ های گوناگون تولید می‌شوند. باید با توجه به نوع کسب و کار خود و همچنین نحوه استفاده از لوگوی متحرک مناسب‌ ترین نوع را برگزینید.

  • لوگوی فلت: در این نوع موشن‌ها طراحی در فضای دو بعدی و به صورت مینیمال انجام می‌شود. سادگی المان‌ها، تایپوگرافی خوانا و درشت و استفاده صحیح از رنگ‌ها هویت برند تجاری را به دیگران نشان می‌دهد.
  • لوگو اینترو سه بعدی: در این روش در ابتدا با حجم دادن به لوگوها آن‌ها را به مدلی سه بعدی تبدیل می‌کنند. سپس طراحی را با ترکیب مدل با محیط سه بعدی و اضافه کردن دوربین، حرکت و صوت تکمیل می‌سازند. این نوع لوگوها ویدیوهای تبلیغاتی را زنده‌تر نشان می‌دهند و در جذب مخاطب و تشویق به خرید محصولات موثر هستند.
  • لوگو موشن‌های آماده: در نرم افزارهای گرافیکی قالب‌ های آماده‌ای برای ساخت لوگو وجود دارد. بدین ترتیب صاحبان برندها نیز قادر به ساخت نمادی برای برند تجاری خود هستند. با این روش کم هزینه‌ و سریع یک Logo Motion حرفه‌ای دارید.

Logo motion

چرا یک برند به لوگو اینترو نیاز دارد؟

به محض اینکه لوگو موشن جایگاه خود را در دنیای گرافیک پیدا کرد، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک به این حوزه علاقه‌مند شدند. اما چرا این رشته اینقدر سریع محبوبیت یافت؟

لوگوی متحرک روشی مدرن و پویا برای معرفی یک برند است. این نوع لوگوها به خوبی شخصیت شرکت و پیام خاص آن برای جذب مشتری را منتقل می‌سازند. در ضمن این روش راه خوبی برای متمایز شدن از سایر رقبا است؛ زیرا آرم استیشن اصالت را تضمین می‌کند. در ادامه برخی از مزایایی که یک لوگوی متحرک برای برند به ارمغان می‌آورد، مطرح شده است.

 ارائه یک تصویر اصیل از برند

بر کسی پوشیده نیست که برخی از برندها لوگوهای مشابهی دارند. این امر به خاطر این است که برندها مجبور هستند که برخی المان‌های شناخته شده و مربوط به خدمات خود را در لوگوی خود بیاورند.

برای اینکه Logo منحصربه‌فرد باشد، طراحان قادر هستند که کمی حرکت به آن اضافه کنند. یک لوگوی متحرک خلاقیت‌های برند را نشان می‌دهد. اعمال گرافیک اصیل همراه با جلوه‌های بصری مختلف روشی خاص برای خلق لوگوی متمایز است.

ماندگاری بیشتر در ذهن  مشتریان

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که تصاویر پویا و همچنین محتوای ویدیویی بهتر از تصاویر ثابت به یاد می‌مانند. یک لوگوی متحرک قدرتمند با مشتریان بالقوه بهتر ارتباط برقرار کرده و توجه آن‌ها را به طور موثر جلب می‌کند.

برخی از انیمیشن‌ها تا 10 ثانیه طول می‌کشند. این زمان در مقایسه با نگاه کوتاهی به یک تصویر ثابت شانس به خاطر سپردن را افزایش می‌دهد.

برانگیختگی بیشتر احساسات

مردم ایده‌های تازه و غیرعادی را دوست دارند، یک لوگوی متحرک راه خوبی برای غافلگیری آن‌ها است. لوگو موشن، محرکی برای هیجان و شادی است.

اگر لوگویی قابلیت برانگیختن احساسات مثبت را در مخاطبان هدف داشته باشد، شانس بیشتری برای معرفی برند خود دارد.

Logo motion

حرفه‌ای بودن شرکت

مشتریان ممکن است که در زمینه بازاریابی متخصص نباشند، اما می‌دانند که چه چیزی در حال تغییر است. بسیاری از شرکت‌های معروف از جمله گوگل نسخه‌های متحرک لوگوی خود را خریداری‌ کرده‌اند. این شرکت‌ها با افتخار زیاد Logo Motion خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

وقتی شرکتی نشان می‌دهد که با نوآوری‌ها همگام است، در واقع حرفه‌ای بودن خود را با دیگران در میان می‌گذارد.

برای لوگو چند رنگ لازم دارم؟

هر علامت تجاری برای لوگوی خود به یک پالت رنگی نیاز دارد. حتی اگر رنگ شما سیاه و سفید یا چند سایه خاکستری باشد، این یک پالت رنگ است. مارک ها و برندها برای بیان اینکه چه کسی هستند از ترکیب رنگ لوگو استفاده می کنند.
قبل از اینکه کسی حتی به لوگو نگاهی دقیق بیندازد یا نام کسب و کار شما را بشنود، براساس پالت رنگی آرم خود نتیجه می گیرد که شما کی هستید و چه کاری انجام می دهید.
هنگام طراحی لوگو، رنگ هایی که انتخاب می کنید برای موفقیت آن حیاتی هستند و از طرف دیگر موفقیت برند شماست.

در مورد اینکه چند رنگ باید در لوگوی خود استفاده کنید هیچ قانون مشخصی وجود ندارد. ممکن است فقط به یک یا دو مورد نیاز داشته باشید. اینکه شما به چه تعداد رنگ نیاز دارید، به گفته های لوگوی برای برند شما بستگی دارد. شما لوگوهای عالی دیده اید که فقط از یک رنگ استفاده می کنند. گاهی اوقات تنها چیزی که شما نیاز دارید فقط یک رنگ یا چند سایه متفاوت از همان رنگ است. در موارد دیگر، منطقی است که از یک پالت رنگی گسترده تر برای روایت بصری داستان برند خود استفاده کنید.

5 نوع ترکیب رنگ لوگو

  1. ترکیبات رنگی مونولوگ

    در این نوع ترکیب رنگ از یک رنگ اصلی و جفت شده با سیاه یا سفید استفاده می شود.

  2. ترکیبات رنگی مکمل

    ترکیب رنگهای تکمیلی بین رنگهایی که در دو طرف چرخ رنگ قرار دارند ساخته می شود.

  3. ترکیبات رنگی مشابه

    اینها ترکیبات رنگی بین رنگهایی است که در چرخهای رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند.

  4. ترکیبات رنگی سه گانه

    در ترکیب رنگ لوگو سه گانه از سه رنگ استفاده می شود که به طور مساوی بر روی چرخ رنگ قرار دارند

  5. ترکیبات رنگ تترادیک یا چهارطرفه

    از چهار رنگی که به طور مساوی بر روی چرخ رنگ فاصله دارند استفاده می شود.

چند ترکیب رنگ عالی برای لوگوی شما

ترکیب رنگ لوگوی زرد

لوگوهای زرد خوش بینی، روشنایی، دوستی و شفافیت را نشان می دهند.از رنگ زرد برای طراحی نماد خورشید استفاده می کنند، بنابراین یادآور زندگی، نور و گرما است. یک پالت رنگ زرد برای مارک هایی که می خواهند تصویری دوستانه و شاد ارائه دهند بسیار عالی است. رنگ زرد بیشتر با رنگ متضاد ترکیب شده و به آن ساختار و ویژگی می بخشد.