مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

بهترین پردازنده‌های مخصوص بازی و مناسب ترین CPU های گیمینگ

بهترین پردازنده های گیمینگ دارای ویژگی های کلی است، مغز هر رایانه در واقع CPU  دستگاه است. سی پی یو به عنوان مهمترین بخش هر لپ تاپ، تبلت، گوشی موبایل و… مسئولیت دربافت داده های سخت افزاری و نرم افزاری سیستم و پردازش دستورها را دارد. مهمترین قطعه در سیستم همین تراشه است که در زمان خرید لپ تاپ خود باید به مدل آن و شرکت سازنده آن توجه داشته باشید. اهمیت و ارزش این قطعه برای لپ تاپ های گیمینگ دو چندان می شود سرعت پردازشگر مرکزی سیستم شما تاثیر مستقیم بر کیفیت اجرا شدن بازی دارد. سی پی یو به عنوان مرکز محاسبات رایانه باید علاوه بر تطبیق دادن سایر بخش ها و گرافیک بازی به صورت همزمان محاسبات مرتبط با بازی را نیز پردازش کند و بالا بودن کیفیت سی پی یو مساوی است بهتر اجرا شدن بازی ها در لپ تاپ گیمینگ.

در بازار جهانی و دنیای تکنولوژی دو غول بزرگ طراح پردازشگر شرکت های Intel و شرکت AMD هستند. بهترین سی پی یوها تولیدات این دو شرکت است و عمده لپ تاپ های موجود در بازار از پردازشگرهای این دو سازنده برای طراحی لپ تاپ خود استفاده میکنند. با توجه به توضیحات که در مورد اهمیت سی پی یو بهترین لپ تاپ گیمینگ ارائه شد هر دو این کمپانی ها سالانه بهترین پردازنده‌های مخصوص بازی و سری های گیمینگ معرفی میکنند. پردازنده هایی که شرکت اینل ارائه میدهد علاوه بر قیمت بالاتری که دارند انتخاب های بهتری برای گیمرها نیز هستند. تولیدات شرکت ای ام دی نیز علاوه بر بازی توانایی ادیت و تدوین ویدیو نیز دارند به همین علت علاوه بر گیمرها انتخابی برای تدوینگران هم هستند.

بهترین پردازنده های گیمینگ

از بهترین پردازنده‌های مخصوص بازی و بهترین ویژگی های سی پی یوهای Intel کاهش میزان صرف انرژی است. گزینه پشتیبانی کردن اینتل از تکنولوژی های مدرنی مانند  Hyper-Threading، Turbo Boost، و Quick Sync پشتیبانی می کنند که باعث افزایش کارایی و کاربردی تر شدن آن ها می شود. با توجه به اینکه سی پی یوهای اینتل توسط عمده برندهای لپ تاپ استفاده میشود و به عنوان یک استاندارد شناخته شده است بسیاری از نرم افزارها برای این سری سی پی یو طراحی شده اند. هر دو شرکت قطعات جانبی زیادی را تولید و عرضه میکنند اما رقابت اصلی بر سر بازار تولید CPU است که به لحاظ آماری اینتل از این نظر ۸۳ درصد از بازار را تصاحب کرده است و تنها ۱۶ درصد به ای ام دی اختصاص می یابد. در مقایسه های فنی نیز امتیازی که اینتل دریافت میکند برتر از ای ام دی است چرا که امنیت بیشتری برای کاربران خود فراهم میکند و گرچه به لحاظ سخت افزاری شباهت دارند اما ای ام دی از این جهت به روزتر است. در عوض اینتل درایوهای در دسترس بهتری ارائه میدهند و از نظر نرم افزاری از رقیب پیشی میگیرد. لپ تاپ کاستوم شده یا به عبارت دیگر “لپتاپ سفارشی” مثل لپ تاپ دانشجویی است که براساس نیازها و ترجیحات شخصی ساخته شده است. این نوع لپتاپ‌ها معمولاً توسط تولیدکنندگان لپتاپ‌ها به صورت انفرادی تولید نمی‌شوند، بلکه توسط شرکت‌ها یا فروشندگان متخصص در ساخت لپتاپ‌های سفارشی تهیه می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.