مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

بازار کار فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد کشور سوئد چگونه است؟

تحصیل در کشور های اروپایی خصوصا کشور سوئد یکی از بهترین انتخاب ها برای متقاضیانی که خواستار مهاجرت تحصیلی به این کشور هستند. از جمله مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد می توان به موارد چون امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان تحصیل در بیش از 552 رشته تحصیلی، امکان تحصیل در معتبرترین و برترین دانشگاه های اروپایی، امکان شرکت در دوره های آموزش زبان سوئدی در حین تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد، امکان زندگی در کشوری مدرن و اروپایی، امکان سفر به کشور های حوزه شینگن اشاره کرد. برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد باید مدارک زیر را ارائه دهید: پاسپورت با اعتبار بالای بیشتر از یک سال، مدارک هویتی مانند شناسنامه و ترجمه رسمی آن، مدرک دوره کارشناسی به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی آن، مدرک زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه های سوئد حداقل نمره 6.5 آزمون آیلتس، رزومه تحصیلی، توصیه نامه از اساتید قبلی، مدارک تمکن مالی برای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد و زندگی دانشجویی. تحصیل در سوئد در دوره کارشناسی ارشد حدود 1 تا 2 سال زمان می برد. در سوئد بیش از 900 برنامه آموزشی و تحصیلی برای دوره کارشناسی ارشد وجود دارد که همگی به زبان انگیسی تدریس می شوند. اکثر مردم سوئد با زبان انگلیسی آشنا هستند بنابراین اگر به این زبان مسلط باشید به راحتی می توانید با مردم ارتباط برقرار کنید. می توان گفت که تقریبا تمامی اساتید دانشگاه های سوئد به زبان انگلیسی مسلط هستند. با این شرایط تحصیل در خارج کافی است از میان هزاران برنامه و دوره ای که برای تحصیل فوق لیسانس در سوئد به زبان انگلیسی برگزار می شود، دوره ی مناسب با توانایی ها و علایق خود را انتخاب کنید و بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه می توانید وارد بازار کار رشته خود شوید و در ادامه  برای دریافت اقامت دائم سوئد تلاش کنید.

ویزای تحصیلی به کشور هلند دست نیافتنی نیست

هلند که به کشور گل ها معروف است و از نظر سیستم آموزشی هم بسیار پیشرفته بوده و از جمله مقاصد دانشجویان بین المللی برای مهاجرت تحصیلی می باشد. محبوب ترین نوع ویزای هلند، ویزای توریستی این کشور است که در حالت نرمال به صورت چند بار ورود و با حداکثر اعتبار 30 روزه برای متقاضی صادر می شود. اما یکی دیگر از انواع محبوب ویزای هلند، ویزای تحصیلی هلند است که دارای ماهیتی بلند مدت است. اگر تمایل به ادامه تحصیل در هلند در دوره های بلند مدت (حداقل یک ساله) و تمام وقت دانشگاه های هلند داشته باشید، باید برای گرفتن ویزای تحصیلی از سفارت این کشور در تهران اقدام نمایید. البته از آنجایی که ملزم به حضور بلند مدت در کشور هلند هستید، نیاز به دعوت نامه یک دانشگاه در قالب نامه پذیرش تحصیلی دارید. هلند همانند بسیاری از کشور های اروپایی نظیر آلمان و ایتالیا، از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار بوده و جزو بهترین کشور های اروپایی برای تحصیل محسوب می شود. شما نمی توانید بدون اقدام برای نامه پذیرش تحصیلی، برای نوع تحصیلی ویزای هلند اقدامم کنید، از این رو باید با انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، به وب سایت آن مراجعه کرده و با اطلاع از شرایط و قوانین پذیرش، مدارک موورد نیاز را آماده کرده و برای دپارتمان پذیرش دانشگاه بفرستید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی هلند : مدرک زبان معتبر انگلیسی آزمون تافل یا آیلتس، نامه پذیرش تحصیلی، انگیزه نامه، برنامه تحصیلی، توصیه نامه اساتید قبلی، اصل و کپی ترجمه شده پاسپورت، گواهی سلامت پزشکی، گواهی عدم سو پیشینه، نامه تمکن مالی، ترجمه اخرین مدارک تحصیلی، ترجمه ریز نمرات و سوابق کاری مرتبط با زمینه تحصیلی. به طور معمول ارزیابی درخواست ویزای تحصیل در هلند بین 1 تا 3 ماه کاری زمان می برد. در صورت موافقت شما می توانید وارد هلند شوید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های سوئد چگونه است

سوئد یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی واقع در شمال اروپا در شبه جزیره اسکاندیناوی می‌باشد. این کشور با دریایی بالتیک و از غرب با نروژ هم مرز می باشد. گرفتن ویزای تحصیلی سوئد از طرق مختلف امکان پذیر است که یکی از این روش ها است. با توجه به شرایط سنی و مدرک تحصیلی در مقاطع مختلف می توانید تحصیل کنید. آموزش عالی در سوئد به ۳ دسته لیسانس و ارشد و دکترا تقسیم می‌شود. آموزش عالی سوئد طبق استانداردهای بین‌المللی رتبه بالایی دارد و بهترین کشور برای تحصیل است. سوئد قصد دارد کشوری پیشرو در تحقیقات باشد و به همین دلیل تحقیق و توسعه علمی در زمینه های فناوری محیط زیست و فناوری نانو بسیار فراهم است. به عنوان یک دانشجوی خارجی که قصد تحصیل در سوئد را دارد در وهله اول باید از طریق وب سایت پذیرش دانشگاه ضمن تکمیل فرم های درخواستی، شواهدی مبنی بر صلاحیت و مهارت‌های خود به زبان انگلیسی ارائه نماید و شرایط ورود به آن دوره تحصیلی را برآورده نماید. آخرین مهلت درخواست برای دوره دانشگاهی در سوئد مدرک قبلی می باشد و انتخاب در ماه نوامبر اتفاق می‌افتد. دانشجویان در صورتی که قصد ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد را دارند باید گواهینامه اتمام دوره دبیرستان را ارائه دهند. پذیرش دانشجویان بین المللی مستلزم این است که آنها نیز معادل گواهی پایان دوره دبیرستان را ارائه نمایند، همچنین ممکن است بسته به دانشگاه مورد اقدام نیاز به ارائه مدرک زبان سوئدی و یا انگلیسی نیز باشد. سوئد مقصد محبوب دانشجویان بین المللی است. از مزایای تحصیل در سوئد در مقطع مختلف می‌توان به آموزش رایگان برای دانش‌آموزان اتحادیه اروپا و همچنین در دسترس بودن تعداد بورس های تحصیلی، برنامه های کمک مالی اشاره نمود. سیاست‌های انعطاف‌پذیر دولت سوئد به دانشجویان اجازه می‌دهد در طول تحصیل کار کنند. به عنوان یک دانشجوی خارجی هزینه شهریه وابسته به دانشگاه و رشته انتخابی متفاوت خواهد بود. برای تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید هزینه‌ای بین ۷ تا ۲۵ یورو در سال در نظر داشته باشید.

از بهترین مقاصد تحصیلی و مهاجر پذیر دنیا

بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه تولید علم سرآمد و دارای بهترین دانشگاه های دنیا با کیفیت تدریس و تحصیلی عالی هستند به طوری که از راه مهاجرت تحصیلی نخبه ها از سراسر دنیا این چرخه علم و درآمدزایی از طریق پذیرش دانشجو را زنده نگه داشته و از طرفی با مهاجرت نخبه ها برای تحصیل در این کشورها و گرفتن اقامت به پیشرفت کشورشان سرعت میبخشند.

از طرفی دانشجویان بسیاری که در صدد تحصیل در خارج از کشور هستند مسیر سختی در انتخاب کشور مقصد خود را دارند چراکهمیخواهند بهترین کشور را انتخاب کنند تا آینده ای درخشان برای خود بسازند. طبیعتا برای یک انتخاب درست و متناسب با شرایط خود بهتر است با یک مشاور مهاجرت تحصیلی مشورت کرده تا راه اشتباهی را نروید.

بنابر آخرین آمار U.S.News لیست 10 کشور برتر از نظر مهاجرت عبارتند از آمریکا، کانادا، استرالیا، سوئیس، سوئد، استرالیا، آلمان، نروژ، دانمارم، هلند وفنلاند که به جز سه مورد اول باقی کشورها از کشورهای اروپایی هستند و تمامی کشورهای یاد شده دارای کیفیت بالای تحصیل، رفاه و عدالت اجتماعی هستند که میتواند بهترین مقصد اعزام دانشجو برای ادامه تحصیل باشند.

دیگر مساله مهم برای یافتن بهترین کشور برای تحصیل در نظر گرفتن هزینه تحصیل و بورسیه های موجود است. برای گرفتن بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در کشور های خارجی دو راه وجود دارد. یکی گرفتن فاند و فول فاند و دیگری مهاجرت تحصیلی به کشورهایی که تحصیل در آن ها رایگان است و شرایط اپلای مهیا است.

در ادامه انواع فاند را برای شما آورده ایم:

·        کمک هزینه های تحصیلی جهت زنان

·        کمک هزینه های تحصیلی که یا بلاعوض هستند و یا با بازپرداخت بلند مدت ارائه میشوند

·        در ازای کارهای دانشگاهی حقوق ماهیانه و یا سالیانه به افراد تعلق میگیرد

·        کمک هزینه های تحصیلی مربوط به دانشجویانی که مهارت یا توانایی های خاصی دارند

·        روش های دیگر برای تامین هزینه های تحصیل مانند کارورزی Interinship

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هلند چگونه است؟

هلند از جمله کشور های پیشرو و زیبا در جهان است که به کشور گل ها معروف می باشد و به دلیل سیستم آموزشی پیشرفته و به روز خود در لیست بهترین کشور برای تحصیل قرار می گیرد. شرایط مهاجرت به هلند از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی از شرایط و قوانین خاص خود پیروی می کند. لیسانس در هلند طی چهار سال به طول می انجامد. این کشور دارای 17 دانشگاه و موسسه آموزشی می باشد که در مقطع لیسانس می تواند به دانشجویان بین المللی خدمات ارائه بدهد. شرایط تحصیل در هلند عبارت است از ارائه مدارک تحصیلی دیپلم 12 ساله و مدرک زبان انگلیسی آیلتس نمره 6 ، دانشجویانی که سن آنها کمتر از 22 سال می باشد، می توانند با ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 5.5 نیز اقدام بفرمایند. شرط دیگر معدل دانشجویان می باشد که باید بالای 13 باشد. قابل ذکر است دانشجویان هنگام تحصیل اجازه کار را نخواهند داشت. بهترین رشته های تحصیلی در هلند شامل تحصیل در رشته کشاورزی، حقوق، موسیقی، دامپزشکی، مدیریت ورزشی می باشد. هزینه تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی در مقطع لیسانس می تواند  عددی بین 8000 الی 10.000 هزار یورو باشد. به طور کلی هزینه های زندگی در هلند 88 درصد گران تر از ایران، همچنین هزینه های اجاره در هلند 145 درصد گران تر از هزینه های اجاره در ایران است. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی هلند بدین شرح می باشد: نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های هلند، ارائه پاسپورت حداقل دارای 1 سال اعتبار و شناسنامه، ارائه مدرک زبان، نامه تمکن مالی ( مقدار تمکن 12.000 الی 13.000 یورو در حساب بانکی 3 تا 4 ماهه.)، گواهی عدم سو پیشینه و انگیزه نامه. چنان چه شخص تمامی مدارک خود را به سفارت این کشور ارائه دهد، پس از تایید صحت درستی بر مدارک می توانند اقامت تحصیلی خود را اخذ کنند.