مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

تفاوت آیکون و لوگو

لوگو

لوگو “یک نشان” برای شرکت و نمایانگر بصری اولیه یک مارک است. این اولین برداشت بصری را به مصرف کنندگان ارائه می دهد و هدف آن انتقال پیام است و بلافاصله قابل تشخیص است. لوگوها به طور معمول از یک متن و تشکیل می شوند. ممکن است کوچک باشند، اما مانند مورچه های کارگر، وزن زیادی دارند.
لوگوها نماد یا چهره سازمان هستند. آنها باید شناخت فوری برند، ارزشهای اصلی، محصولات و خدمات شرکت را القا کنند. آنها حتی می توانند احساسات مشتری را در رابطه با کیفیت خدمات، اهمیت فرهنگی برند و غیره تحریک کنند. یک لوگو نماینده قدرتمندی از تجارت شماست.
یک لوگو می تواند فقط یک تصویر باشد، یا یک تایپوگرافی، یا حتی می تواند هر دو را در بر گیرد. اغلب فرمول یک هویت تجاری بصری قوی، تصویر+متن= لوگو است. وقتی از هر دو تصویر و متن برای ایجاد لوگو استفاده می شود، هر یک از عناصر می تواند به صورت جداگانه استفاده شود. یک لوگوی موثر باید ساده، به یاد ماندنی، همیشگی، متنوع و مناسب باشد.
بیایید نگاهی به برخی از نمونه ها بیندازیم.

لوگو

آیکون

منظور از آیکون انتقال اندیشه بصری است و آنها هنرمندانه عملی را خلاصه می کنند. آنها نمایش بصری یک مفهوم یا عمل هستند و وقتی مردم آن را می بینند، باید فوراً از معنای بیان آن سر در بیاورند. آیکون به بیننده کمک می کند تا ساده تر فکر کند و سریعتر ارتباط برقرار کنند.

اغلب از آیکون ها برای راهنمایی کاربر، کمک به او در جهت یابی و شناسایی کارهای روزمره در وب سایت و… استفاده میشود.

آیکون

آیکون ها تقریباً همیشه به صورت درجه بندی طراحی می شوند و برای مقیاس گذاری در ابعاد خاص طراحی شده اند. به این ترتیب آنها با ابعاد مربع برای برنامه متناسب هستند. ما از آیکون ها استفاده می کنیم تا درک قیاس های انتزاعی/بصری و استفاده عملی را پر کنیم.
از آیکون ها می توان برای نشان دادن یک برنامه کامل یا عملیات جداگانه در آن برنامه استفاده کرد. به طور خلاصه ، نمادها به ما کمک می کنند تا مفاهیم را فقط با یک نمایش گرافیکی به جای یک کار طولانی نوشته شده که درک آن بسیار دشوار است، بفهمیم.

مقایسه آیکون و لوگو

تفاوت لوگو و آیکون چیست؟

طراحی لوگو فضای آزادتری نسبت به طراحی آیکون دارد. یک لوگو می تواند هر شکل و یا ابعادی داشته باشد علاوه بر این رنگ لوگو از پیش تعیین شده توسط طراح است اما یک آیکون را بسته به موقعیت می توانیم با هر رنگی به کار ببریم. می توان از آن بر روی یک بنر ۱۰۰ متری استفاده کرد. اما یک آیکون مسئولیت شناسایی آسانتری دارد. در حالی که از طرف دیگر، یک لوگو باید متفاوت باشد و شبیه هیچ چیز دیگری در بازار نباشد.
یک آیکون باید همیشه فقط یک نماد گرافیکی باشد، در حالی که یک لوگو می تواند متن داشته باشد، یا نام و ارزش شرکت به آن پیوست شده باشد.

برای اینکه تصویر واضح تری از تفاوت لوگو با یک آیکون داشته باشید، باید به خصوصیات فنی بپردازیم.

شکل: آیکون ها متناسب با مربع ها ساخته می شوند و الزامات فنی برنامه ای را که برای آن ساخته شده در نظر می گیرند، در حالی که لوگوها محدودیت شکل و اندازه ندارند. به همین دلیل، طراحی لوگو خلاقیت بیشتری را در مقابل آیکون امکان پذیر می کند.

اندازه: آیکون ها معمولاً ۱۶*۱۶ یا ۵۱۲*۵۱۲ هستند. تغییر اندازه ممکن است باعث از بین رفتن کیفیت یک آیکون شود و در صورت نیاز به اندازه متفاوت، لازم است که دوباره تغییر کند. از طرف دیگر لوگو بر اساس وکتوراست و می توانند در هر اندازه ای بدون از دست دادن کیفیت، مقیاس بندی شود، زیرا باید در موارد مختلف مربوط به سازمانی که از آن استفاده می شود مانند بروشور، کارت ویزیت، وب سایت، بنر، تابلو و غیره استفاده شود.

استفاده آیکون و لوگو در کنار هم