مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

Figma چیست و چه مزیت هایی برای طراحان دارد؟

Figma یک ابزار طراحی مبتنی برابر است که از نظر عملکرد و ویژگی ها مشابه Sketch است، اما تفاوت های بزرگی نیز دارند که Figma را برای کار تیمی مناسب تر می کند. در این پست توضیح خواهیم داد که چگونه Figma فرآیند طراحی را ساده می کند و نسبت به سایر برنامه ها در کمک به طراحان و تیم های طراحی، موثرتر است.

نگاهی دقیق به Figma

Figma
Figma یک رابط آشنا دارد که استفاده از آن را آسان می کند.

Figma روی هر پلتفرمی کار می کند.

فیگما روی هر سیستم عاملی که مرورگر وب را اجرا می کند کار می کند. در بسیاری از سازمان ها، طراحان از مک و برنامه نویسان از رایانه های شخصی ویندوزی استفاده می کنند. Figma کمک می کنند که این گروه ها بدون هیچ مشکلی با هم تعامل داشته باشند. همچنین در Figma نیاز به مکانیزم میانجی برای در دسترس قرار دادن کار طراحی در اختیار همه نیست.

همکاری آسان در Figma

از آنجایی که Figma مبتنی بر مرورگر است، تیم ها می توانند مانند Google Docs با یکدیگر همکاری کنند. افرادی که یک فایل را مشاهده و ویرایش می کنند در بالای برنامه به عنوان آواتارهای دایره ای نشان داده می شوند. هر شخص یک نشانگر نیز دارد، بنابراین ردیابی اینکه چه کسی چه کاری را انجام می دهد آسان است.

Figma Avatar
می توانید با کلیک بر روی آواتار شخص دیگر، چیزی که در آن زمان مشاهده می کند بزرگنمایی می کند.

ابزارهای مناسب همکاری در Figma

همکاری فایل های هم زمان به کاهش “سرگردانی طراحی” کمک می کند، که به عنوان سوء تعبیر یا دور شدن از یک طرح مورد توافق تعریف می شود. انحراف طراحی معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک ایده تصور شود و در حین انجام پروژه به سرعت اجرا شود. متاسفانه، این کار اغلب منجر به انحراف از طرح ایجاد شده، باعث اصطکاک و کار مجدد می شود.

با استفاده از Figma، می توانید با باز کردن یک فایل به اشتراک گذاشته شده، آن چیزی که در لحظه توسط تیم طراحی در حال انجام است را بررسی کنید. اگر یک طراح به نحوی دچار تفسیر اشتباه در مورد User story یا Brief شود، با استفاده از این ویژگی، به  لیدر تیم این اجازه را می دهد تا مداخله کند، مسیر درست را انجام دهد و همچنین در تایم و انرژی صرفه جویی کند. (در مقایسه به تیم هایی که از Sketch استفاده می کنند، هیچ راه چنینی برای طراحان وجود ندارد)

نکته جانبی: برخی از طراحان دوست ندارند هنگام کار از آنها “جاسوسی” شود، بنابراین توضیح مزایا به عهده لیدر تیم خواهد بود. به طور کلی، اکثر طراحان به شرعت ارزش چنین ویژگی را می بینند و به راحتی با کار در یک محیط مشترک سازگار می شوند.

پروژه های خود را در Figma بدون دردسر به اشتراک بگذارید

فیگما همچنین به اشتراک گذاری مبتنی بر مجوز هر فایل، صفحه یه فریمی را می دهد. هنگاهی که برای یک فریم لینک ساخته می شود، شخصی که رو آن کلیک کند، نسخه مرورگر Figma را باز می کند و می تواند طرح را مشاهده کند.

بهبود ابزار طراحی UX در Figma

فیگما نیاز به برنامه های اختصاصی برای پروتوتایپ و کامنت گذاشتن را از بین می برد.

What's Figma

قبل از Figma، پندین ابزار دیگر برای تسهیل تبادل مدل های طراحی و به روزرسانی ها استفاده می شد؛ چرخه تکرار مجموعه ای از به روز رسانی های رفت و برگشتی فایل بود، بنابراین تیم ها می توانستند طرح فعلی را بررسی و پیاده سازی کنند.

پس از Figma، ابزارهای شخص ثالث دیگر ضروری نیستند. از آنجایی که Figma این عملکردها را کنترل می کند، تنها یک مرحله در این فرآیند وجود دارد؛ می توانید از اسکچ ها به Figma بروید و تمام آخرین موک آپ ها را مشاهده کنید.

بررسی بازخورد ها در Figma

فیگما از کامنت گذاری درون برنامه ای در دو حالت طراحی و پروتوتایپینگ پشتیبانی می کند. برای دریافت باخورد از یک تیم با استفاده از ابزار شخص ثالث مانند InVision یا Marvel، نیازی به انتشار فایل های PNG یا به روز رسانی مداوم نیست.

After Figma

طراحان می توانند با باز کردن فایل Figma، در حین بررسی نظرات خود را بیان کنند.

ملاقات طراحان و برنامه نویسان

Figma نیز مانند Adobe XD تکه های کد را بر روی هر فریم یا شیء انتخابی در فرمت های CSS، iOS یا Android نمایش می دهد تا برنامه نویسان در هنگام بررسی یک فایل طراحی از آن استفاده کنند. اجزای طراحی می تواند توسط هر برنامه نویسی در هر فایلی که می تواند مشاهده کند، بررسی می شد.

Figma sharing

فایل های Figma آنلاین هستند!

از آنجایی که فیگما یک برنامه آنلاین است، سازماندهی فایل ها را با نمایش پروژه ها و فایل های آنها یک در نمای اختصاصی مدیریت می کند. فیگما همچنین از چندین صفحه در هر فایل مانند Sketch پشتیبانی می کند، بنابراین تیم های Agile می توانند پروژه های خود را به طور منطقی سازماندهی کنند.

کتابخانه ای ایده آل برای طراحی

سیستم های طراحی برای بسیاری از شرکت ها به یک ضرورت تبدیل شده اند، و نیاز به Component هایی مانند شکل های Sketch و Illustrator وجو دارد که قایل استفاده مجدد و مقیاس پذیر برای استفاده در کتابخانه ها برای طراحان UX و برنامه نویسان فرانت اند باشند.

آیا اخذ ویزای دانشجویی در کشور هایی مثل استرالیا و هلند بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر است؟

سفر به اروپا یا کشوری با اشرایط اروپایی در خاک آسیا هر ساله دانشجویان زیادی را ترغیب میکند. ادامه تحصیل در یکی از کشور های این قاره میتوانند فرصت های شغلی و اجتماعی مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار دهد. انتخاب بهترین کشور برای تحصیل کار آسونی نیس که دانشجو خود بدون تحقیق و اطلاعات از شرایط اون کشور بتواند انجام دهد. پس دانشجویان میتوانند با پیدا کردن بهترین موسسات اعزام دانشجو و توضیح دادن شرایط تحصیلی مانند مدرک تحصیلی، کارنامه تحصیلی و گفتن از رشته مورد علاقه برای ادامه تحصیل و در اختیار گذاشتن شرایط مالی خود برای مشاورین مهاجرت تحصیلی میتوانند به فکر پیدا کردن یک کشور ایده آل با شرایط اون ها شب رو روز کنند. کشور های اروپایی با داشتن نظام آموزشی و کیفیت بالا معمولا دانشگاه های با رتبه علمی بالا در سطح دنیا دارند اما پیشرفت چشم گیر کشور های آسیایی در حوزه صنعت، علم و فناوری، اقتصاد، کامپیوتر و... باعث شده نام دانشگاه های این کشور نیز در بین برترین دانشگاه های دنیا به چشم بخورد. شرایط تحصیل در استرالیا همچو هلند تا حدودی مشابه بوده و به همین دلیل هر دوی این کشور ها مدارک مشابه ای را برای صدور ویزای تحصیلی دارند که از جمله مهم ترین اونها میتوان به نامه پذیرش از استاد راهنما، نامه تمکن مالی جهت اعلام توانایی پرداخت هزینه های تحصیل، ارایه انگیزه نامه قوی از هدف تحصیل در این کشور و داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره قبولی برای دریافت اجازه حضور در دانشگاه های این کشور است. داشتن نمره 6 برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در یکی از این دو کشور در مقطع کارشناسی را دارند از ضروریات است البته گفتنیست دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا را دارند باید نمرات 5/6 و 7 را دریافت کنند. تا حدودی با اطمینان میتوان گفت تحصیل در خارج از کشور در دوره های دانشگاهی بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست. دانشجویانی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی در مقطع دلخواه خود میشوند پس از پایان دوره تحصیلی در صورتی که قصد ادامه تحصیل در اون کشور رو در مراتب بالاتر داشته باشند باید مدرک زبان خود رو نیز ارتقا دهند تا اجزه ورود به جلسات درس رو پیدا کنند. 

آیا اخذ ویزا در کشورهایی مثل سوئد و کانادا بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر است؟

مهاجرت تحصیلی به سوئد و اخذ اقامت تحصیلی سوئد همواره از مسائل روز می باشد و امروزه متقاضیان زیادی قصد ورود به این کشور را دارند. سیستم آموزشی، بهداشتی، رفاهی و اجتماعی این کشور باعث جذب مهاجران می شود. از مهم ترین شرایط تحصیل در سوئد برای دانشجویان بین المللی که تمایل دارند در رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، ثبت نام نمایند این است که مدرک زبان انگلیسی داشته باشند. اگر متقاضی تمایل دارد که هر چه سریع تر برای ترم آینده به کشور سوئد مهاجرت تحصیلی داشته باشد و در صورتی که در ایران بماند تا نمره زبانش را به حد قابل قبول برساند، ادامه تحصیل در سوئد در ترم دلخواهش را از دست می دهد، از این رو پیشنهاد می کنیم که متقاضی در ابتدا برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی وارد کشور سوئد شود و پس از کسب نمره قبولی در آزمون زبان می تواند به تحصیل در رشته اصلی مورد نظر خود بپردازد. دوره های زبان سوئد از 6 ماه تا 1 سال به طول می انجامد و در محیط دانشگاه برگزار می شود. کشور کانادا کشوری پهناور است که جمعیت بسیار کمی نسبت به وسعتش دارد. از جمله شرایط تحصیل در کانادا داشتن مدرک زبان با نمره خوب است و قطعا دریافت اقامت کانادا بدون مدرک زبان دشوارتر از دریافت اقامت با ارائه این مدرک است. یکی از رایج ترین راه های مهاجرت به کانادا اخذ ویزای تحصیلی  کانادا است شاید در نگاه اول بدون مدرک زبان این کار غیرممکن بنظر برسد با این حال در این کشور موسسات آموزشی هستند که برای ورود به آنها نیاز به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت. البته این مدارس، موسسات و دانشگاه های کانادا نسبت به دانشگاه های معمولی بسیار کمتر است. همچنین دانش آموزان دبیرستان و دانشجویان مقطع لیسانس از شانس بالاتری برای گرفتن اجازه تحصیل در این دانشگاه ها برخوردار هستند.

تحصیل در کانادا ۲۰۲۲

  تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی یکی از راه های مورد توجه ایرانیان برای مهاجرت به کانادا است. تحصیل در کانادا و دانشگاه های معتبر آن برای هر دانشجویی میتواند هیجان انگیز باشد. مدارک معتبر دانشگاه های کانادا در تمامی کشور های جهان مورد قبول است‌. تحصیل در خارج از کشور هزینه های زیادی دارد اما از مزیت های تحصیل در کانادا هزینه تحصیل ارزان تر نسبت به باقی کشور های انگلیسی زبان است. مهاجر پذیر بودن، بورسیه های متنوع، امکان بهره برداری از سیستم درمانی کانادا از دیگر مزایای تحصیل در این کشور است. سیستم اموزش کانادا در ایالت های مختلف متفاوت است. برای تحصیل در کانادا فاکتور های زیادی برای اخذ ویزا تاثیر گذار هستند فاکتور هایی شامل سن ، مدرک زبان، معدل و تمکن مالی که از اهمیت بالایی برخوردارند.  از رشته های محبوب دانشجویان بین المللی در کانادا میتوان به رشته های علوم کامپیوتر، لیسانس مهندسی، لیسانس ریاضیات و.... نام برد.  ازشهر های محبوب کانادا برای دانشجویان میتوان به ونکوور و مونترال اشاره کرد این شهر ها از نظر سطح رفاهی و امکانات اموزشی در سطح عالی ای قرار دارند که علاقه هر دانشجویی را به خودش جذب میکند. شما  برای گرفتن ویزای تحصیلی به یه سری مدارک شامل پاسپورت، اخرین مدرک تحصیلی، مدرک زبان لنگلیسی یا فرانسوی بسته به دانشگاه مورد نظر نیاز دارید. یکی دیگر از موارد مهم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا گپ تحصیلی یا همان فاصله ی زمانی بین دو مقطع تحصیلی می باشد. برخی از دانشگاه ها روی این موضوع حساس هستند و گپ زیاد تحصیلی بین دو مقطع را به منزله  جدی نبودن دانشجو می پندارند و این شانس شما را برای اخذ پذیرش از دانشگاه کم می کند.  تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر نمی باشد و شما  ملزم به پرداخت شهریه می باشید  مگر از طریق بورسیه های متفاوتی که دولت کانادا ارائه می دهد.  هزینه ی تحصیل با توجه به نوع دانشگاه رشته تحصیلی مقطع تحصیلی و شهر محل تحصیل متفاوت است و می تواند بازه وسیع ای را در بر گیرد.

آیا اخذ ویزای تحصیلی در کشور هایی مثل نیوزیلند و سوئد بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر است؟

قرار گرفتن بر سر دو راهی ماندن یا رفتن برای دانشجویان که توانایی ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند یک مساله ای است که روزانه در فکر و ذهن اونها راه میره. فکر کردن به یک شرایط آرمانی مانند رفاه اقتصادی، داشتن آرامش اجتماعی، بازار کار مناسب با رشته تحصیلی که سالیان سال برای اون زحمت کشیده شده است و تحصیل در با کیفیت ترین دانشگاه های دنیا آرزوی هر جوانی برای ادامه تحصیل است. مراجعه دانشجویان به موسسه مهاجرت تحصیلی باعث شده که دانشجویان بر اساس روزمه تحصیلی که دارند و یا هزینه مالی که در پرداخت هزینه های دانشگاهی و زندگی میتوانند عهده دار شوند کشور مناسبی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. انتخاب سوئد برای دانشجویانی اتحادیه اروپا یکی از برترین گزینه هاست چرا که بهترین دانشگاه های سوئد در بین 300 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند و هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی که از اتحادیه اروپا می آیند در این کشور رایگان است و حتی افرادی که در این کشور ها موفق به دریافت ویزای دائم شده اند نیز میتوانند در سوئد از شرایط تحصیل رایگان استفاده کنند. تحصیل دانشجویان اتحادیه اروپا در صورت توانایی تکلم به زبان انگلیسی بدون مدرک زبان امکان پذیر است اما دانشجویان غیر بومی که از کشور های دیگر مراجعه کنند باید مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره قبولی مورد نیاز مقطع خود را در کارنامه داشته باشند. کشور نیوزیلند نیز با ارایه کیفیت و نظام آموزشی مشابه با نظام آموزشی انگلیس از دانشجویان برای شرکت در کلاس مدرک زبان معتبر آیلتس را میخواهد. مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند فقط با داشتن نمره 6 آیلتس برای دانشجویان مقطع کارشناس و نمره 5/6 و 7 برای دانشجویان بین الملل مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مقدور است. شرایط اپلای برای دانشجویان هر دو کشور تا حدودی یکسان است و استاد راهنمای دانشگاه مورد نظر با بررسی کارنامه سنوات قبلی تحصیل و روزمه کاری و تحصیلی دانشجویان رای نهایی خود را برای صدور پذیرش دانشگاه صادر میکند.