مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

Figma چیست و چه مزیت هایی برای طراحان دارد؟

Figma یک ابزار طراحی مبتنی برابر است که از نظر عملکرد و ویژگی ها مشابه Sketch است، اما تفاوت های بزرگی نیز دارند که Figma را برای کار تیمی مناسب تر می کند. در این پست توضیح خواهیم داد که چگونه Figma فرآیند طراحی را ساده می کند و نسبت به سایر برنامه ها در کمک به طراحان و تیم های طراحی، موثرتر است.

نگاهی دقیق به Figma

Figma
Figma یک رابط آشنا دارد که استفاده از آن را آسان می کند.

Figma روی هر پلتفرمی کار می کند.

فیگما روی هر سیستم عاملی که مرورگر وب را اجرا می کند کار می کند. در بسیاری از سازمان ها، طراحان از مک و برنامه نویسان از رایانه های شخصی ویندوزی استفاده می کنند. Figma کمک می کنند که این گروه ها بدون هیچ مشکلی با هم تعامل داشته باشند. همچنین در Figma نیاز به مکانیزم میانجی برای در دسترس قرار دادن کار طراحی در اختیار همه نیست.

همکاری آسان در Figma

از آنجایی که Figma مبتنی بر مرورگر است، تیم ها می توانند مانند Google Docs با یکدیگر همکاری کنند. افرادی که یک فایل را مشاهده و ویرایش می کنند در بالای برنامه به عنوان آواتارهای دایره ای نشان داده می شوند. هر شخص یک نشانگر نیز دارد، بنابراین ردیابی اینکه چه کسی چه کاری را انجام می دهد آسان است.

Figma Avatar
می توانید با کلیک بر روی آواتار شخص دیگر، چیزی که در آن زمان مشاهده می کند بزرگنمایی می کند.

ابزارهای مناسب همکاری در Figma

همکاری فایل های هم زمان به کاهش “سرگردانی طراحی” کمک می کند، که به عنوان سوء تعبیر یا دور شدن از یک طرح مورد توافق تعریف می شود. انحراف طراحی معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک ایده تصور شود و در حین انجام پروژه به سرعت اجرا شود. متاسفانه، این کار اغلب منجر به انحراف از طرح ایجاد شده، باعث اصطکاک و کار مجدد می شود.

با استفاده از Figma، می توانید با باز کردن یک فایل به اشتراک گذاشته شده، آن چیزی که در لحظه توسط تیم طراحی در حال انجام است را بررسی کنید. اگر یک طراح به نحوی دچار تفسیر اشتباه در مورد User story یا Brief شود، با استفاده از این ویژگی، به  لیدر تیم این اجازه را می دهد تا مداخله کند، مسیر درست را انجام دهد و همچنین در تایم و انرژی صرفه جویی کند. (در مقایسه به تیم هایی که از Sketch استفاده می کنند، هیچ راه چنینی برای طراحان وجود ندارد)

نکته جانبی: برخی از طراحان دوست ندارند هنگام کار از آنها “جاسوسی” شود، بنابراین توضیح مزایا به عهده لیدر تیم خواهد بود. به طور کلی، اکثر طراحان به شرعت ارزش چنین ویژگی را می بینند و به راحتی با کار در یک محیط مشترک سازگار می شوند.

پروژه های خود را در Figma بدون دردسر به اشتراک بگذارید

فیگما همچنین به اشتراک گذاری مبتنی بر مجوز هر فایل، صفحه یه فریمی را می دهد. هنگاهی که برای یک فریم لینک ساخته می شود، شخصی که رو آن کلیک کند، نسخه مرورگر Figma را باز می کند و می تواند طرح را مشاهده کند.

بهبود ابزار طراحی UX در Figma

فیگما نیاز به برنامه های اختصاصی برای پروتوتایپ و کامنت گذاشتن را از بین می برد.

What's Figma

قبل از Figma، پندین ابزار دیگر برای تسهیل تبادل مدل های طراحی و به روزرسانی ها استفاده می شد؛ چرخه تکرار مجموعه ای از به روز رسانی های رفت و برگشتی فایل بود، بنابراین تیم ها می توانستند طرح فعلی را بررسی و پیاده سازی کنند.

پس از Figma، ابزارهای شخص ثالث دیگر ضروری نیستند. از آنجایی که Figma این عملکردها را کنترل می کند، تنها یک مرحله در این فرآیند وجود دارد؛ می توانید از اسکچ ها به Figma بروید و تمام آخرین موک آپ ها را مشاهده کنید.

بررسی بازخورد ها در Figma

فیگما از کامنت گذاری درون برنامه ای در دو حالت طراحی و پروتوتایپینگ پشتیبانی می کند. برای دریافت باخورد از یک تیم با استفاده از ابزار شخص ثالث مانند InVision یا Marvel، نیازی به انتشار فایل های PNG یا به روز رسانی مداوم نیست.

After Figma

طراحان می توانند با باز کردن فایل Figma، در حین بررسی نظرات خود را بیان کنند.

ملاقات طراحان و برنامه نویسان

Figma نیز مانند Adobe XD تکه های کد را بر روی هر فریم یا شیء انتخابی در فرمت های CSS، iOS یا Android نمایش می دهد تا برنامه نویسان در هنگام بررسی یک فایل طراحی از آن استفاده کنند. اجزای طراحی می تواند توسط هر برنامه نویسی در هر فایلی که می تواند مشاهده کند، بررسی می شد.

Figma sharing

فایل های Figma آنلاین هستند!

از آنجایی که فیگما یک برنامه آنلاین است، سازماندهی فایل ها را با نمایش پروژه ها و فایل های آنها یک در نمای اختصاصی مدیریت می کند. فیگما همچنین از چندین صفحه در هر فایل مانند Sketch پشتیبانی می کند، بنابراین تیم های Agile می توانند پروژه های خود را به طور منطقی سازماندهی کنند.

کتابخانه ای ایده آل برای طراحی

سیستم های طراحی برای بسیاری از شرکت ها به یک ضرورت تبدیل شده اند، و نیاز به Component هایی مانند شکل های Sketch و Illustrator وجو دارد که قایل استفاده مجدد و مقیاس پذیر برای استفاده در کتابخانه ها برای طراحان UX و برنامه نویسان فرانت اند باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.