مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

روشها و چگونگی کاهش وزن و لاغری

برای بسیاری از مردم این سوال پیش می آید که چگونه لاغر شویم و بهترین رژیم لاغری کدام می باشد، در این جا به چندین روش لاغری میپردازیم که برای شما مفید خواهد بود

روش اول : پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود ، پروتئین پادشاه مواد مغذی است. بدن شما هنگام هضم و متابولیزه کردن پروتئینی که می خورید ، کالری می سوزاند ، بنابراین یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند سوخت و ساز بدن را تا 80-100 کالری در روز تقویت کند. همچنین رژیم با پروتئین بالا می تواند احساس سیری بیشتری داشته و اشتهای شما را کاهش دهد.

روش دوم: غذاهای کامل مصرف کنید

غذای کامل باعث می‌شود که زودتر سیر شوید و اشتهای شما به صورت کاذب تحریک نشود. مصرف غذای کامل همچنین باعث ارتقای وضعیت سلامتی شما هم خواهد شد.

روش سوم: از غذاهای آماده استفاده نکنید

غذاهای آماده مقدار زیادی شکر، روغن و کالری اضافی دارند. بجای خریدن کنسرو تن ماهی، ماهی بخرید. گوجه را جایگزین رب کنید. بجای بستنی، ماست یونانی و میوه‌های یخ‌زده را منجمد کنید

روش چهارم: میان وعده ی سالم مصرف کنید

اگر در یخچال نوشابه گازدار داشته باشید، به احتمال زیاد دلتان می‌خواهد یک لیوان نوشابه میل کنید. محصولاتی مثل پفک و بستنی را انبار نکنید. در مقابل مقداری گردو، میوه و سبزی، تخم‌مرغ آب‌پز و ماست بخرید. توجه کنید که برای کاهش وزن، لازم نیست به خودتان عذاب بدهید.

روش پنجم: شکرو انواع شکرهای مخفی را حذف کنید

شکر اضافه از دلایل اصلی ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی است.  شکرهای پنهان در کجاها قرار دارند؟ نوشابه، سس و حتی در موارد زیادی غذاهای معمولی که از رستوران می‌خرید مقدار زیادی شکر دارند.

در مواردی پشت جلد محصولات صنعتی، بجای نوشتن شکر از کلماتی مثل فروکتوز، قند میوه یا قند طبیعی استفاده می‌شود. اگر از غذاهای طبیعی و سالم استفاده کنید و خودتان آشپزی کنید، شکر مخفی را حداقل خواهید کرد

روش ششم: مصرف آب را فراموش نکنید

این که مصرف بیشتر آب می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند، موضوعی اثبات شده است. بیشتر افراد در حال حاضر آب کافی مصرف نمی‌کنند. مصرف نیم لیتر آب باعث می‌شود که به مدت یک ساعت، کالری مصرفی شما بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند. مصرف آب کافی همچنین می‌تواند مقدار غذای مصرفی به خصوص در افراد بالای ۳۰ سال را کاهش دهد. این موارد تنها اندکی از موضوعهای قابل توجه برای رسیدن به تناسب اندام است، برای رسیدن به تناسب اندام اکثر موارد را لازم است رعایت کنید.