مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

مجله ی اینترنتی هیرو

چرا نوشتن انگلیسی با تلفظ فارسی اشتباه است؟

نوشتن انگلیسی با تلفظ فارسی کار صحیحی نیست زیرا تلفظ یک بخش بسیار مهم در یادگیری زبان انگلیسی است. میتوان گفت بدون داشتن توانایی کافی در تلفظ حتی در صورت داشتن دانش کامل در لغت دانی یا گرامر امکان صحبت کردن به یک زبان را نخواهید داشت. شما میدانید که کیفیت تلفظ حروف و خواندن جملات هم میتواند نقش موثری در درک شنیداری طرف مقابل از صحبت های شما داشته باشد. هر قدر توانایی تلفظی شما در تلفظ یک زبان پایین تر باشد امکان درک شنیداری صحبت های شما برای دیگران سخت میشود. عدم توانایی بالا در تلفظ معمولا خود را به صورت لهجه بسیار قوی نشان میدهد. در صورتی که فرد کلمات و جملات زبان دیگری را با لهجه زبان مادری خود بیان میکند مشکل اصلی در دانش و توانایی تلفظ پایین آن فرد است. موضوع پیچیده در رابطه با تلفظ معمولاً عدم امکان معادل سازی صداها در زبانهای متفاوت است.

روش صحیح یادگیری تلفظ لغات

IPA یک روش بین المللی و استاندارد مخصوص نوشتن و خواندن آوای حروف است که در اصطلاح عامیانه به آن فونتیک می گویند. علائم فونتیک روش کتبی مناسب برای یادگیری تلفظ صحیح حروف به شمار می رود. روش دیگر شنیدن و تمرین و تکرار تلفظ صحیح لغات است. گوش دادن به موزیک ها و فیلم ها، گوش کردن به موزیک ها و فیلم ها و صحبت کردن در جمع دوستانی که مسلط به زبان انگلیسی هستند تا در زمان کوتاه تری مسلط به زبان انگلیسی بشوید و به تلفظ صحیح لغات و کلمات برسید. برای یادگیری تلفظ دو روش استاندارد عمومی وجود دارد. روش اول گوش دادن به تلفظ صحیح و تلاش برای تکرار آن است. روش دوم خواندن نحوه تلفظ به روش IPA است.

یادگیری سریع واژه های زبان انگلیسی  همواره یکی از دغدغه‌‌های زبان‌آموزان در سراسر دنیا است. بهترین روش یادگیری لغت حفظ و یادگیری لغات جدید است، برای این که زبان آموزان به راحتی بتوانند  به زبان انگلیسی صحبت و آن را درک کنند و همچنین، نمرات قابل قبولی در هر ۴ مهارت آزمون آیلتس و دیگر آزمون‌های زبان انگیسی کسب کنند، باید دایره لغات وسیعی داشته باشند.

برای روش اول مسیرهای متفاوتی وجود دارد. برای روش دوم هم باید به الفبای IPA  آشنا باشید. گرچه یادگیری الفبای IPA آسان نیست اما تنها روش کتبی برای یادگیری تلفظ حروف است. بیشتر لغت نامه های استاندارد دارای تلفظ نوشتاری استاندارد هستند پس در صورتی که تا حدودی با این روش آشنا شوید می‌توانید از آن به راحتی برای تلفظ سایر حروف استفاده کنید. یادگیری تلفظ حروف در هر زبانی غیر از زبان اصلی خودمان از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می توانید برای یادگیری صحیح تلفظ حروف به سایت دکتر منوچهرزاده مراجعه کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.